Irmelin - den starka

Alla inlägg den 26 mars 2012

Av irmelin - 26 mars 2012 13:22

Det blir lite dåligtmed bilder nu för tiden, jag har sällan med kameran och hinner varken ta kort eller lägga in dem på datorn. Så när det väl blir kort får nu stå ut med bildbomber :)


Här kommer några foton på herr häst i hagen. Tant brun och Lille herr fux har också fastnat.


                       

BVC

Av irmelin - 26 mars 2012 12:35

Idag har vi kollat om prinsen håller måttet och han är den perfekta medel-svensson :) Snart åtta månader och väger 9230 gram och är 71 cm lång.


Det var tråkigt nog bara en till mamma med sin son där idag men det var spännande att se hur den killen som är knappt en månad äldre kryper omkring och reser sig upp med stöd. Han började dessutom få tänder där uppe också. Jag tror minsann min lilla skrutt har en del att träna på :) Jacob kom dock igång efter en liten stunds tystnad och iakttagande och ålade omkring medan han väsnades och "pruttade" med munnen. Ett par gånger kom pojkarna för nära varandra och båda blev lite skraja för den andre men sen gick det snart igen :)


Nu sover prins Trött ute i vagnen och jag har passat på att ringa till en jättetrevlig karl som har sommarbete för hästarna alldeles bredvid dit vi ska flytta. Vi pratade på om både det ena och det andra och han kommenterade själv på slutet av vårt samtal att det hade varit mycket trevligt att pratas vid. Det finns då härliga människor här i vårt land, tur är väl det för ibland tappar man nästan hoppet när man ser både det ena och det andra på nyheterna...


För ett par dagar sen hjälpte prinsen mig ute i trädgården. Han var kanske inte allt för road men lyckades i varje fall le på några av de 76 bilderna som jag tog :)


       


Var såklart tvungen att ta kort första gången han har på sig något annat än en vanlig body!

     


Han får så roliga miner och gör något konstigt med ögonen när man fotar på nära håll :)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards