Irmelin - den starka

Alla inlägg under oktober 2009

Av irmelin - 21 oktober 2009 16:50


Nu MÅSTE jag helt enkelt uppdatera bloggen för jag har blivit kär! Jag ska ta hela historien från början...


I måndags surfade jag som vanligt in på hemnet.se och suckade lite för mig själv eftersom det med all säkerhet inte skulle finnas något intressant hus för oss den här gången heller. Plötsligt var det som att tiden stannade och ett helt gäng grällt blinkande neonskyltar lockade min blick i värsta american motel-anda!! Det jag såg på jobbets nya dyra plattskärmar var ett litet rött hus uppe på en höjd med utsikt över sjön Väsman. Det fanns både en stor gräsmatta och ängsmark vid skogsbrynet där möjligheterna var många om man ville ha häst. Huset användes egentligen som fritidsboende men hade några sovrum, ett vardagsrum med öppen spis, badrum med en liten bastu och fullt med träspont som givetvis måste målas. Det ligger lantligt men ändå bara tio minuter från stan.


I mina ögon var det alldeles perfekt! När jag kikade vidare upptäckte jag att vi inte är hemma på visningarna så efter ett överläggande med sambon ringde jag upp mäklaren och har till slut lyckats boka in en visning om cirka två veckor.


Förutom att det är alldeles perfekt finns det ju en del nackdelar...eget vatten, eget avlopp som kan krångla, direktverkande el...en sambo som är högst skeptisk... Men nu tänker jag göra mitt allra bästa inom övertalningsbranschen- såvida huset inte har mörkare sidor än de vi kan upptäcka på direkten. Det här huset är menat för oss!  Jag kommer gråta floder om det inte blir vårt...


http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/536655


Och nåde den som ger sig in i budgivningen!!

Av irmelin - 11 oktober 2009 14:53

På fredagens meny stod kycklingfilé fylld med färskost, smak av vitlök och örter. Lindade bacon runt filéerna och in i quick grillen några minuter innan de blev färdigmörade i ugnen. Till detta en smakrik sallad och vitlöksbröd.


Något för din nästa helgmiddag kanske?

Av irmelin - 9 oktober 2009 15:06


Jag har haft ett ofrivilligt uppehåll från bloggandet ett tag. Detta på grund av att jag har mycket om och kring mig och när jag får en ledig stund dör jag i soffan litegrann innan sängen kallar.


Det har i varje fall hunnit hända en intressant sak i mitt liv på den tid som passerat sen sist. Vi har tittat på en mysigt hus, jag och sambon. Kvinna som jag är inredde jag det genast i mina tankar och håll tummarna när budgivningen startade. Kvällen innan budgivningen skulle avslutades fick jag en oroväckande känsla av att det där huset inte skulle bli vårt. Och mycket riktigt, buden steg högre än vad vi bestämt oss för att lägga. Men tur var väl kanske det, till och med mäklaren kommenterade att prissumman var mer än vad huset var värt. Så nu känner vi oss ganska tillfreds med slutresultatet och är tillbaka på ruta ett igen. Utan hus.


I väntan på att just VÅRT hus ska dyka upp dricker vi vin, lyssnar på Smokey och lär oss att tapetsera i ett av de små sovrummen i vår bostadsrättsvilla. Det är inte så illa det heller!





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards