Irmelin - den starka

Alla inlägg under september 2014

Av irmelin - 24 september 2014 21:08

Tack vare min vänlige man har vi i eftermiddag lyckats få de sista perennplantorna i jorden och dahliorna är upptagna. När snällaste svärmor kom blev även kaninklorna klippta. Det är en sån lättnad att få pricka av "måstena" och nu är det inget akut som hänger över mig längre.

Till helgen blir det marknad, J ska golfa och förhoppningsvis hamnar vi i Blg på skoshopping. Var tvungen att avstå att följa med Pila på NH träning, känns surt men jag försöker mildra samvetet med att man helt enkelt inte räcker till och det är bara att acceptera. Tycker att jag bara jobbar och jobbar, trivs väldigt bra där. ..men nog saknar jag mammaledigheten när jag och Lisen hängde i stallet betydligt fler gånger i veckan! !

Av irmelin - 22 september 2014 18:18

Blåsväder är ingen favorit för Pila så det tog ett tag innan vi kom fram till vad vi skulle träna på idag. Slutan börjar bli riktigt bra och det var vad P föreslog.

Idag utvecklade vi det hela och ur sluta på rakt spår bad jag om samling med spöet vid korset. Jag hade ingen som helst broms på linan framtill och Pila gjorde allt rätt. Hon bromsade upp och flyttade in bakbenen mer under sig. Från ett steg avancerade vi till fyra steg innan vi avslutade. Hon var superduktig!!

Yrhätta!

Av irmelin - 14 september 2014 10:23

Det märks att vi höjt kraven sen senaste träningen. Jag och Pila jobbar på korta pass även när det är obekvämt. Vi jobbar mycket på att hitta lättheten för hjälper, att hon svarar direkt med att flytta in bogen tex. Fick en väldigt fin travstund när jag arbetade som vi gör med skritten, lite mindre volt och hämta in alla delar på spåret. Volten vill så gärna bli större pga styrka och balans, därför jobbade vi korta bitar med halter däremellan. Fint resultat!

Av irmelin - 12 september 2014 20:53

Jacob han har somnat själv tre kvällar i rad och Lisen somnade på fem minuter ikväll i sin nya stora säng.

Stolt mamma!

Av irmelin - 11 september 2014 09:20

Jag hinner inte riktigt med, men kort sagt hade vi ett fint tisdagspass, jag och Pila. Hon gör slutan på longe i båda varv nu och sen införde vi Christofers halt med fortsatt tryck. Gick på spåret i longeposition, hämtade slutan och bad om halt genom att föra spöet bakom svansen. Först för rösten ihop med min kropp som "neg" och efter ett tag bara för nigning och spö. Linan helt hängande. Gick väldigt bra så vi avslutade utan vidare krusiduller :-)

Av irmelin - 7 september 2014 15:11

Nja, lite jobb blev det allt ändå. Jordgubbslandet är färdigflyttat, några överblivna plantor hamnade i slänten och smällspirean vann på lottot och placerades vid ingången till nya arbetshörnan. För en sån har jag läst mig till att man ska ha ;-)

Av irmelin - 5 september 2014 08:12

Det är sannerligen inte lätt att sammanfatta en träningshelg för det finns så många tankar och detaljer att utveckla. Lite kortfattat fokuserade jag och Pila på den agerande sinnesstämningen, att vara avslappnad och att inte reagera med stress. Pila överraskade nämligen oss allihop med att vara stencool båda dagarna och inte visa minsta nervositet under AR-passen. Jag är full av beundran av hur hon har växt mentalt!


Vi pratade också om att hitta en lätthet i hjälperna, Pila ska låta sig föras utan motstånd. Det där är inte helt lätt och det medförde att vi ändrade formen från lördag till söndag där vi arbetade med att stabilisera bakdelen, runda för innerskänkel och länga yttersidan. Bitvis blev det riktigt bra! 


I traven vill vi få henne att börja svinga igenom kroppen mer, det är en hårfin balans mellan att släppa på utan att få spring. Bara att fortsätta träna.


Från marken övade vi på att byta position i slutan så att vi kan börja hämta ytterbak i longen när jag ska börja jobba på mindre volt med samling. 


Filmen blir en "kort" sammanfattning på två 40 minuterspass. Valde att låta Karins röst vara kvar, hon är en fantastisk tränare som hela tiden tar oss vidare!


Av irmelin - 5 september 2014 08:11

Igår när vi satt och åt började Lisen busa och gav oss "arga blicken", det där blev snart en riktigt rolig lek :)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards