Irmelin - den starka

Alla inlägg den 24 september 2011

Av irmelin - 24 september 2011 16:32

Det finns musik som man bara mår så vansinnigt bra av! Låtarna varierar i olika perioder, vissa består, vissa återkommer....här kommer ett litet urval av de nuvarande favoriterna.








En salig blandning!







Av irmelin - 24 september 2011 15:31

Lånad bild

 

...i mun, eller är den i mund?? Jag har faktiskt aldrig fattat vilket.


Anyway. Eftersom maken skulle iväg på match i Värmland vid tiotiden bestämde jag mig för att åka och rida direkt på morgonen efter att jag ammat vid halvåtta. Solen spred ett underbart ljus över fälten och fick varenda grässtrå att glänsa på ängarna. Magiskt! Goliath stod och åt hö ihop med de andra hästarna men hade inget alls emot att följa med mig. Han bjöd till och med på lite mys med sin mule innan vi gick. Efter gårdagens uteritt med lite blandat tempo men mestadels lugnt tog vi istället intervallträning och tempo a la Ove. Två tredjedelar av passet gick därmed till trav och galopp! Vi höll oss ute på ett stort fyrkantsspår på en äng och bytte varv när det behövdes. Goliath bjöd till rejält och gillade verkligen upptåget. Började med skritt, fortsatte med trav, lade in ett par skrittpauser, toppade med galopp, skrittpauser och så en avslutande travjogg. Svetten lackade och hästen var på topphumör! Jag med förresten :) Två timmars uppfriskande hästgemenskap är en suverän start på dagen.


När jag kom hem hade lille Bus inte velat somna om, kanske saknade han mig i sängen? Men han hade bjudit sin far på en hel del rara leenden och små glada tillrop! Vi fick en stunds frukost ihop innan maken åkte iväg och med tanke på det underbara vädret drog jag på Bus byxor och sockar och stoppade ner honom i vagnen för en promenad. Gick runt en av tjärnarna här i området och var ute en timma. Tillbaka här hemma så hann jag tvätta håret och laga + äta tjockpannkaka innan Bus vaknade och ville ha sin mat.


En riktigt produktiv morgon och förmiddag skulle jag vilja påstå! Nu har jag skapligt ont i höger ljumske och ner på insida lår. Har fått det av allt promenerande och för er som tycker att jag rider för mycket kan jag säga att det känns inte alls när jag sitter på hästen. Sådetså. Sen har jag pajat en slemsäck (?) på utsida kant av högerfoten mot hälen till. Det gjorde jag däremot i stallet när jag trampade snett vid en grop. Men man ska ju inte klaga ;)


Bus klagar då inte, han ligger som vanligt i gymet och gör glada små ljud!

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards