Irmelin - den starka

Alla inlägg den 8 september 2011

Av irmelin - 8 september 2011 14:37

TACK! alla rara för tipsen kring Js röda rumpa, det uppskattas verkligen!! Ni får fortsätta komma med kloka råd   


Vi var ju på vägning igår och Bus väger nu 4650 gram. Råkade säga till hans faster att han hade gått upp 650 kg sen förra vägningen, men maken rättade mig som tur var   Och så har herrn växt från 52,6 cm till hela 55 cm. Inte undra på att storlek 56 sitter som en smäck! Angående rumpan tyckte BVCtanten att vi skulle testa salvan Silon som lägger sig som ett skyddande lager på det onda. Så jag snabbade mig in på apoteket direkt efteråt och måste konstatera att rumpan redan ser mycket bättre ut. Även om det säkert tar ett tag för huden att läka ordentligt. Bus tycker inte att det är lika hemskt att bajsa nu i alla fall, och det är huvudsaken!


Tydligen skulle det regna idag på förmiddagen men jag har då inte sett något av de där dropparna. Vi satt inne framför datorn en stund här och jag passade på att roa oss med några nya foton.


         

När solen istället kikade fram övergav jag Yr.no åt sina spekulationer och åkte ut till hästen. Fick hem den tovade ullen igår och ville givetvis testa att stoppa i den i bootsen. Det var lite joxigt att skära ut två hovformar men Goliath verkade mycket nöjd med resultatet. Från att ha gått och såsat och varit lite småstel traskade han nu på och såg spöken i varenda hörn. När vi vände vid ett par buskar började det knaka och braka - i samma område där Fia berättat att folk sett björn - så då vände vi illa kvickt och gick hemåt. Det roliga var att Goliath plötsligt fick spunk och taktade iväg i rasande fart - på grusväg! (Tror vi därmed kan konstatera att boots och sulor funkar utomordentligt!) Så med hästen i långt grimskaft som drog en bit före kom sen jag och Bus efter med barnvagn medan jag kastade lätt nervösa blickar bakåt. Men det kom ingen björn   Och nog har jag en väldigt säker häst som var noga med att inte kliva ivägen för barnvagnen en enda gång, trots att han också kunde gå alldeles bredvid oss. Han är en liten klippa den där!


När vi kom hem inspekterade vi nya stallbygget. Det kommer bli hur bra som helst när det blir klart!


     

Och såhär såg sulorna ut efter att Goliath gått i dem. Ser att jag ska sätta dit ett extra stråltryck, men annars var de toppen!


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards