Irmelin - den starka

Alla inlägg den 1 september 2011

Av irmelin - 1 september 2011 15:42

Idag är Jacob 1 månad gammal! Det är ju helt vansinnigt hur snabbt tiden går...på ett sätt känns det som igår som jag klämde ut honom, men samtidigt har jag känt honom i all evighet. Märkligt det där...!


Vi har firat med en 45 minuters promenad på förmiddagen där han sov under hela rundan samt lite till. Och nu på eftermiddagen firade vi med att hämta ut hans hästs nya hovboots på Posten. Vad gjorde herr Bus under tiden, jo - han sov. Trevlig kille den där ;) Emellan gångerna är han dock så mysig så, äter och gosar med mamma och verkar börja uppskatta att gnugga kind mot kind. Mysfisen!


 

Sen måste jag ju få prata lite mer om de där hovbootsen...! Beställde från www.hovbalans.com i tisdags och idag, torsdag, har de alltså redan levererats. Det gillar vi! Själva bootsen ser rätt stora ut, klumpiga så att säga, men det ska bli intressant att testa dem imorrn på Farbror Frej så får vi se om det är rätt storlek eller inte. Enligt tillverkarna ska storlekarna vara ganska "snälla" och tillåta en del skillnader. Men det är ju rätt viktigt att de sitter på eftersom man vill kunna både trava och galoppera med dem utan att de flyger av i vinddraget. Väntar dessutom på de tovade sulorna som jag ska lägga i för att bootsen inte ska vara så hårda samt få ett bättre stråltryck. Men den butiken För ryttare till häst, verkar inte vara lika snabba i svängarna.


Jag red förresten igår igen, för andra gången. Hästen är såå härlig och med tanke på det dallrande fläsket på sidorna så blev det mycket trav. Han kom igång och bjöd framåt på egen hand och var riktigt fin bitvis. Dock är jag rätt ostabil och hinner inte med att fånga upp honom vid voltbyten och när han tappar böjningen. Men det ska vi väl träna på vad det lider.


Dessutom har jag (snart) lagt ut en annons på Blocket om att jag vill ha en medryttare två dagar i veckan som rider ut i skogen på herrn. Som mest kommer jag kunna rida 3-4 dagar i veckan utan att ha Jacob med mig och trots de promenader vi kan göra med barnvagnen på släp så vet jag inte om det räcker till för herrn. Vore fint om det kunde finnas någon förnuftig och ordentlig människa som kan rida en sväng. Intresserad?!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards