Irmelin - den starka

Alla inlägg den 18 september 2011

Av irmelin - 18 september 2011 16:34

Det blev en riktigt trevlig kväll igår med vännerna tre! De är så härliga på sina egna sätt och det blev flera timmars prat om både det ena och det andra. Tyvärr hade min lilla son bestämt sig för magont men efter en stund lugnade det ner sig så att vi alla kunde höra vad vi pratade om :)


Idag har Goliath blivit dressyrriden en halvtimma på ängen och han sköter sig strålande! Jag skulle behöva lägga ner lite mer krut på grunderna, speciellt böjningen och att han inte flyter iväg och tappar ut ett ben här och där. Men framåt går det! Jag rider allra helst barbacka för jag tycker att jag har bättre koll på traven då och idag blev det mycket av den varan. Gick igenom skolorna i skritt och sen tog vi upp dem i trav på volt. Det har varit väldigt tungt för G att få till det här i trav innan så jag har satsat på att bara få honom avslappnad. Arbetet från marken har dock än en gång gett utdelning för nu kunde vi både få till svaga öppnor och slutor i traven utan att han går upp i spänning och trampar på stället hela tiden! Tog även två fina galoppfattningar, för att vara oss, ur trav - en i var varv - och lät honom galoppera ett par varv på volten. Han har svårare för höger galopp men jag hade tålamod och hjälpte honom till böjning och släppte på framåt-uppåt och då gick det riktigt bra. Till sist avslutade vi med en busgalopp på rakt spår i det lite hägre gräset, KUL! tyckte vi båda två :)


Sen är det ju lite intressant det här med vad en häst kan bli rädd för...när jag kom tillbaka efter passet så stod stallägarna och skulle lägga ihop en stor presenning alldeles bakom Goliaths rumpa bara några meter bort. De ruskade och prasslade med presenningen och G sneglade bara lite bakåt och undrade vad de sysslade med, men rädd? Nix :) När vi däremot red uppe på ängen så kom en dam gåendes med sin hund och ett stort grönt paraply. Rädd?? Japp :) Fast allra mest kanske det var en ursäkt att få koncentrera sig på något annat än jobbet en liten stund, knashästen!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards