Irmelin - den starka

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av irmelin - 18 augusti 2011 17:44

Vet ni vad jag har gjort?! Jag har åkt iväg utan Lillprins Bus för första gången idag! Och jag kan glatt meddela att han överlevde - och jag med   Medan min mamma passade Bus tog jag bilen ut till stallet och körde bara liite för fort både dit och hem. Väl ute i stallet ställde jag hästen vid ett träd borta vid höbalen och sen blev det verkning. Skulle egentligen bara ta "litegrann" men det är alldeles för svårt att sluta när man väl har börjat och ser allt som måste göras. Farbror Frej har inte fått manikyr sen strax innan förlossningen så ni kan ju gissa hur mycket som växt   Pållen testade att trampa runt ett par steg och stod sen som ett litet ljus medan jag höll på. Det enda jag inte gjorde var att fixa traktstöden - för det gjorde jag för ett par dagar sen - och sen ta symmetriskt in till sulan för det varken orkade eller hann jag med. Får bli vid nästa tillfälle, som måste bli snart igen.


Det var faktiskt riktigt skönt att få lite "egentid" och det funkade ju fint att åka iväg på direkten efter amning och vara borta i närapå två timmar när han ändå sover som bäst.


På förmiddagen var förresten jag, mamma och svärmor till Grangärde Musteris butik där vi både fikade och handlade. Det blev både marmelad och flera olika sorters dryck till ett mycket bra pris. Det stället kan jag varmt rekommendera!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards