Irmelin - den starka

Alla inlägg den 15 mars 2014

Av irmelin - 15 mars 2014 12:59

Det vore ju ändå lite onödigt med blötsnö kan man tycka! Tur att solen lyser och vinden blåser så att snön snart bara är ett minne blott. Någon ridning var det iallafall inte tal om eftersom Pila inte har snösulorna kvar.

Vi har ju kommit underfund med att vi båda gillar att arbeta när vi går sida vid sida. Från början funkade inte detta, Pila hade för mycket påskjut och obalans. Hon förstod heller inte vad jag menade utan blev stressad. Nu har hon förstått sitt jobb och är mentalt mer här och nu. Idag hade vi en sån fin kontakt och vi följde båda varann i öppnor, slutor och förvänd sluta. Prövade att ta försiktigt i bettygeln istället för kapsonen och fick även med sökningen. Plötsligt blev Pila sådär stor och mäktig bredvid mig när hon lyfte upp sin framdel och lade mer vikt på bakdelen.

Förändringen fortsätter inom mig. På något sätt känner jag en större närhet och som att jag har lyckats skrapa bort en del av dominanstänkandet. Jag har inte tyckt att jag har varit dominant innan men nu kan jag se en skillnad trots allt. Jag har sett mig som en absolut ledare som ska bestämma vilken hov som ska sättas var. Förändringen är bara ett litet steg på väg, men något har hänt. Harmoni.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards