Irmelin - den starka

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av irmelin - 3 augusti 2012 13:01

Jag hade enligt mitt eget tycke en riktigt härlig dag igår. På lunchen gick jag alltså ut och tömkörde Goliath i selen och allt gick väldigt smärtfritt. Han är en smart häst den där och hetsar inte upp sig i onödan (nästan aldrig iaf). Vi var ute i drygt 45 minuter runt en tjärn och travade även på en hel del, fast korta bitar eftersom mitt flås inte går att jämföra med hästens :)


         


Senare på eftermiddagen for jag och Jacob till min kompis Anette för att för första gången rida hennes häst Arda. Fröken Arda är en riktig skönhet men var för dagen seg som kola. Hon var dock otroligt följsam och hade väldigt bra egenbalans och det var häftigt att rida en helt annan typ av häst mot vad man har där hemma. Att hon faktiskt är storhäst på dryga 155 cm glömde jag av så fort jag kom upp i sadeln och efter några minuter var det inte ens läskigt att rida någon annan än Goliath heller. Väldigt givande att få rida Arda och eftersom jag och Anette bombarderade varann med dressyrtankar - som vanligt - kom vi faktiskt fram till lite intressanta grejer som hjälper oss i ridningen.


       


Nu har jag förresten beställt hem en bred kortbrösta och en ny bukgjord till selen. Beställde från Färjestads travshop som hade mycket överkomliga priser till vad jag tycker verkar vara samma kvalitet. Jag har även mailats med tjejen som körde mig och maken på vårt bröllop. Hon är nämligen så snäll att hon ska hjälpa mig med körningen av Goliath och har redan kommit med en massa bra råd om både utrustning och tömkörningen.


Spännande grejer!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards