Irmelin - den starka

Alla inlägg den 30 juli 2012

Av irmelin - 30 juli 2012 18:32

...med hästen! I går kväll kom Goliaths bästa kompis tillbaka och det rådde totalt lugn i hagen när de fick återse varann - härligt :) Jag och Elin tog givetvis en ridtur ihop idag och vägen bar ner till sjön i värmen. Goliath som uppenbarligen är en riktig sjöhäst var lite undrande eftersom det låg en båtbrygga alldeles vid strandkanten. Folket på bryggan hade som tur var inget alls emot att underhållas av två plaskande hästar så vi kunde rida runt i vattnet en stund.


Vi red sen vidare upp i skogen och trampade runt och klättrade på mjuk mossa och granbarr. Det var längesen jag red i den delen av skogen och det var riktigt mysigt!


Två - tre gånger om året brukar jag rida på tränsbett och idag var en sådan dag. Goliath har velat gå med huvudet så långt ner som möjligt nu ett tag och även om jag vill ha sökning nedåt-framåt får han inte hamna som han gör ibland nu med all tyngd på frambenen och bakbenen släpandes långt efter. Herrn på tränsbett är dock lite intressant för han kan bli väldigt stum och hård om man inte lösgör och vibrerar i bettet. Ett par gånger ville han inte lyssna på mina vibrationer men vid flera andra tillfällen gick det däremot jättefint. Vi kom till en fin böjning i båda sidor, jag kunde koppla på bakbenens kraft och på hemvägen tog vi en samlad trav med ett litet tänk mot halva steg. Såna gånger är det ren lycka att sitta på honom....!


         

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards