Irmelin - den starka

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av irmelin - 4 juli 2012 11:29

Han var duktig idag, min lilla häst! Red till ridvolten på morgonen och tog ett rejält pass med fokus på balans. Det är så lätt att slarva men idag såg jag till att han verkligen balanserade upp sig och inte flöt iväg på yttersidan. Jobbade även med öppnor och slutor där jag förde honom för yttertygeln. Lite småmotigt i början men gick bättre och bättre så att vi fick ett flyt i det.


Han har svårt för att slappna av ordentligt när vi går in i en övning (det blir definitivt inte bättre av att piloten inte alltid vet vad hon gör) och då försämras gångarten och övningen sliter mer än vad den bygger. De tillfällen vi däremot får till det går han jättefint...får sikta mot fler såna tillfällen bara!


Traven var ganska frisk idag men efter svaga öppnor och slutor mjuknade han och kunde även samlas litegrann i en högre nedåt-framåt.


Gillar att det händer grejer varje pass och att jag själv förbättrar min ridning och min känsla! 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards