Irmelin - den starka

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av irmelin - 29 juli 2012 12:30

Jag och Goliath lyckades precis pricka in en rejäl regnskur igår när vi red bort till ridvolten. Vi fick helt sonika parkera under en björk i väntan på att det iskalla regnet skulle avta. Goliath hade dock hunnit svalka av sig på egen hand redan innan jag hämtade in honom....


Tydligen har jag glömt upplysa min kära häst om att hans hage slutar vid björken....


           


Han kom i alla fall snällt upp när matte lockade med mineralpåsen :)


När regnskuren avtagit fick vi oss ett litet dressyrpass och Goliath var riktigt sommarloj så vi fick jobba en del med att han verkligen skulle kliva på framåt och använda påskjutet för att alls ha något att laborera med. Just nu rider jag ju inga konstiga figurer utan enkla omformning. Lade till omformning genom längning vid vändning genom volten. Övningen går ut på att jag länger yttertygeln och formar om genom att hästen kan kliva på med bakdelen till den nya böjningen. Några gånger gick det riktigt fint, det hänger mest på att föraren ska strukturera upp sina hjälper och inte störa balansen.


Vi lade även mycket vikt på travarbetet och fick även där få honom att verkligen kliva på framåt. Jag red lite mera lätt för att ge ryggen utrymme och efter en stund slappnade han av bättre. Formade min kropp lite olika för att testa hur jag inverkar på böjningen i just traven och jag kom fram till att jag faktiskt behöver forma mig i lite mer böjning för att Goliath ska hitta balansen och en för honom lagom böjning.


Fortfarande sommarmage- så klart, men inte lika smällfet som förut!


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards