Irmelin - den starka

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av irmelin - 27 februari 2011 19:40

Nu är jag ordentligt motiverad till att träna dressyr igen, konstigt va :) Tog ett pass idag med fokus på att samla-länga i skritten, skolor på volt och sen "bara" trava på. Böjning och sökning fick komma i andrahand, vilket syns på filmen. Satsade på att rida lätt till en början och mot slutet kunde jag även rida lätt utan att rumpen släppte sadeln och belasta lite mer.


Underlaget försvårar en del, jag försvårar en hel del och skulle behöva träna på att hjälpa "lagom". Blir gärna att man gör för mycket eller alldeles för lite - som i varvbytena t.ex Ser ju rent bedrövligt ut... Men en travtakt hade vi iaf och Espaniolan hjälper mig verkligen mot stabiliteten. Dock hamnar jag såklart i obalans och låter G skjuta mig åt sidan när varken han eller jag orkar bära upp oss. Dessutom var han rätt tung i handen idag, lite småtrött till och med. Någon stress var det inte tal om :)


Jaja...det går åt rätt håll iaf. Nästa pass på banan blir troligen på onsdag om underlaget tillåter, med fokus på att trava igenom honom och börja vända genom volten och minska-öka volten. Kanske även göra ett par igångsättningar på olika sätt, från samlad skritt och även från en tydlig sökning nedåt-framåt. Får se vad vi orkar med och vad vädret tillåter.



 

Det var ju dessutom långritt på gång för föreningen när jag var i stallet. Ett stort gäng hästar och tjejer trängdes i stallet. Så jag och Goliath sadlade av ute på ridbanan och borstade där. Coolingen stod snällt still med grimskaftet i marken. Dessutom åkte det ett par skotrar utanför ridbanan när vi red, G tittade lite småoroligt men gjorde inga tokigheter. Duktiga hästen!


Här är långrittsgänget!


  


Ikväll har jag och maken städat ut tv-rummet och flyttat ut allt i vardagsrummet. Ser ut som världens kaos, men det är bara under tiden som maken lägger in det nya golvet vi köpte idag. Silverek minsann. Blir nog snyggast så mot vår mörka sänggavel. Sen ska det fortsätta att donas...men inte idag.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards