Irmelin - den starka

Alla inlägg den 24 maj 2012

Av irmelin - 24 maj 2012 20:05

Men jag njuter av värmen! Jacob lider däremot av värmeutslag med massor av små röda knottror, ibland bättre och ibland värre. Så idag har han fått krypa runt i bara blöjan mest hela tiden och det har han inte klagat på. Kryper förresten, det gör han nu mest hela tiden. Helt plötsligt så lossnade det bara. Ibland måste det dock gå fort och då kommer det där söta hasandet fram. Hihi, han är ju söt hela han. Och han får bara mer och mer humor för var dag, lägger huvudet på sned och skrattar, sitter och blundar med flit när vi äter lunch....listan kan göras lång.


För en halvtimma sen kunde jag lägga ner prinsen i hans säng. Han fick lite extra hjälp med vaggning efter vällingen och sen sov han som en stock. I går kväll var han istället uppe till halvtio-tiden...mindre kul för då är det en trött son som bara vägrar sova. Fördelen är att han sover lite lite längre och vaknar pigg och glad i sin egen säng och inte i vår säng eftersom han haft svårt att somna om där vi halvsjusnåret.


Idag har vi förresten tagit premiärturen i cykelsitsen. Cykelhjälm är inte poppis alls men att sitta högt upp på en cykel var däremot riktigt skoj. Han kuttrade förtjust, viftade med benen så att hela cykeln gungade i farten och satt och kikade ned där cykelbanan susade förbi hans ögon. Perfekt att kunna dra omkring såhär när pappa har bilen till jobbet om dagarna.


Älskade prins!

 

Av irmelin - 24 maj 2012 15:22

Ju mer jag tittar på hoven ju säkrare blir jag på att det helt enkelt är en hovböld som sett dagens ljus! Den har i så fall tagit lite drygt två veckor på sig att kika fram. Här får ni tre foton där jag ringat in utgångshålet samt ett litet hål som slitits fram på själva strålen. Hålet är som sagt rent och fint utan kladd och smuts.


   


Igår syntes inte det minsta spår av något sånt här utan bölden har alltså vandrat ut helt här under natten.  




Av irmelin - 24 maj 2012 12:54

Kan Goliaths mystiska "skada" ha varit en ofarlig hovböld? Nu när jag var ute på lunchen och kollade över hästarna så fann jag en fick strax vid strålen på vänster fram. Den såg torr och fin ut men den fanns definitivt inte där igår. Allt tyder på hovböld och eftersom hästar tenderar att visa upp sina skador diagonalt skulle det därför inte vara helt otroligt med hovböld på vänster fram och ett kortare steg på höger bak. OM det nu bara var en hovböld skulle ingen vara lyckligare än jag!! I min värld är nämligen hovbölder oftast helt ofarligt.


Vi fortsätter med promenaderna ett par dagar och testar att skritta uppsuttet sen för att kolla rörelsemönstret.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards