Irmelin - den starka

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av irmelin - 8 maj 2012 14:12

Gissa hur många gånger jag var ute hos hästarna igår....TRE! Och idag blir det i alla fall två gånger. Jag är i sjunde himlen  


Under Jacobs lunchvila promenerade jag bort med vagnen, ställde den i skuggan under ett träd, hämtade in hästen och band hästen i trädet. Sen tog jag mig an bakhovarna och verkade dem i godan ro.


Äntligen hinner jag med min vackra svarta pojke! Jag hinner med att hålla hovarna i perfekt trim...jag hinner med att ta ett pass från marken på förmiddagen och en ridtur när maken har sonen på eftermiddagen.... Det är snart bara en månad kvar innan jag börjar jobba och jag ska njuta varenda dag och ta tillvara på de här fantastiska förutsättningarna!



Goliath har dessutom gått ner några kilo senaste veckorna (alltså redan innan flytten) och vår utökade dressyrridning har gett en fin överlinje och mer muskler både kring bogar, manke och rumpa. Ytterligare några kilon mindre så kommer han vara en riktig fröjd för ögat...men det är han ju redan    


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards