Irmelin - den starka

Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

Vill ni se?

Av irmelin - 9 maj 2012 09:26

Bilder från flytten - hästflytten alltså :)


Vi red i kanten längs med cykelbanan och med tanke på den sena eftermiddagen mötte vi inte en levande själ...

 


Looking back....


Hästarna var glada i hågen över äventyret...

 


Närmare stan passerade vi Coop, MM - där jag handlar min mat och ST1 där jag tankar....

   


Snart var det inte långt kvar...

     


Väl framme hade vi två lyckliga hästar som betade gräs för fulla muggar!

     


Igår tog vi så vår första uteritt i området. Det bar iväg till ett par stora kohagar, perfekt kuperade med en matta av vitsippor där vi klättrade omkring upp och ner i backarna ett par vändor. Innan vi red tillbaka skrittade vi ner på en stig som ledde fram till en hästbadplats med sandstrand. Goliath gillar vatten sen tidigare och tack vare att hästarna måste gå ner i sjön för att dricka i hagen så tog det inte lång stund innan Dippis också klev i och började plaska. Vet inte vem av oss som var lyckligast, hästarna eller ryttarna!


         





 
 
Johanna

Johanna

9 maj 2012 11:50

Vacker man fuxen har!
Vad avis jag blir, det både ser & låter underbart!

http://walkyria.blogg.se

 
Irene

Irene

9 maj 2012 17:11

Vad roligt med bilder! :) Verkar som en lyckad flytt! Lyxigt att inte behöva lasta och köra!
Roliga ridvägar är ju GULD värt, lät som ni hade en del såna! :)

http://tabbe.blogg.se

 
Linda

Linda

13 maj 2012 18:50

Hihi vilken rund go mage han har fått^^ Hur mkt rider du nu för tiden?

Sv: Du är alltid lika gullig du Hanna, du verkar också vara en väldigt lyhörd person, Goliath har det nog himla bra hos dig, jag har alltid tyckt att du verkat så noggrann och duktig.

http://www.mittangsull.blogg.se

irmelin

14 maj 2012 12:28

Magen är alldeles för rund och go :S Tanken är att jag ska passa på och rida ca två timmar varje gång vi är ute nu och hålla igång tempot. Meen så har vi ett litet ridsällskap med unghäst på 3 år och 12årig ägarinna vilka mest får skritta och trava sakta korta sträckor.... Svår balansgång det där!

Tack för komplimangen Linda! Jag känner i varje fall att jag hela tiden utvecklas och blir bättre och bättre på att lyssna till min häst och de förutsättningar han ger oss som ekipage. Vi är ju två som "ska dansa" tillsammans :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmelin - 3 april 2016 22:17

Några trädgårdsbilder från dagen...men de känns som ett skämt och oerhört oviktiga efter flera av de inlägg som finns att läsa på FB. Människor som är hatiska, som vill bygga murar och använder våra gamla och sjuka som svepskäl. Om än kroppen int...

Av irmelin - 27 mars 2016 16:52

Äntligen lite långledighet och ett ypperligt tillfälle att vara ute och njuta av den begynnande våren! Vi har ju kanske ett litet annorlunda synsätt på det här med att slappna av och njuta. Eftersom huvudet får slita på vardagarna är det underbart at...

Av irmelin - 20 mars 2016 20:14

Nu har vi bestämt att våren är här och dagarna tillbringas mest utomhus. Vår familj älskar att vara ute och därför lägger vi kanske mer tid och pengar ute i trädgården än inomhus. Lisen har blivit så glad i att mata kaninerna men idag var det Jac...

Av irmelin - 27 februari 2016 13:20


Min fina bergsklematis i rosa och vitt har överlevt vintern i frostvitt mörkt garage och nu får den vakna till liv i uterummet. En omplantering och klätterstöd så hoppas jag att den ska trivas! ...

Av irmelin - 8 februari 2016 16:27

Idag har rosorna fått skuggnät inför den stundande vårsolen. Risken finns att rosorna vaknar innan tjälen gått ur marken och då kan de inte dricka vatten. Så nu lurar jag dem att sova ett tag till.... Örtagården har skickat mina fröer med luktvi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards