Irmelin - den starka

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

En riktigt bra helg!

Av irmelin - 6 maj 2012 21:08

Ja nu har jag minsann fått mig en rejäl hästdos som heter duga!


Fredagens träning följdes upp med att jag och Elin flyttade våra kära barfotahästar till betet. Vi skrittade/promenerade cirka en mil på 2 timmar och hästarna blev bara piggare och gladare ju längre vi kom på vår tur. Nu är de äntligen på plats i en härlig hage med sjöutsikt 200 meter från mitt hus. Det kan inte bli bättre! Ikväll när jag var ute hos pojkarna gick jag ner till stranden där hästarna kan kliva direkt ner i sjön och dricka sig belåtna. Det dröjde inte många sekunder förr än Goliath kom i rask skritt, klev rakt ut i sjön med alla fyra benen, drack och sen travade han upp till gräset igen. Han såg så lycklig och tillfreds ut så det värmde rakt i hjärtat! Var gång jag varit dit hos dem har jag fått komma fram och mysa lite med honom men efter nån minut vänder han på steken för att försäkra sig om att hans matte inte ska beröva honom det här underbara stället.


Pojkarna i morgonsol!

         


Idag blev inte sämre då jag for iväg till min Anette för att agera hästskötare och fotfolk när hon och hennes häst Arda åkte på clinic för Birgitta Järnåker på Hästaktiv i Lövåsen. Ekipaget skötte sig jättefint och fick väldigt mycket beröm och kommentarer om hur bra de passar ihop och om vilken elegant häst Arda är. Anette fick med sig många bra tankar och tips för deras fortsatta utveckling av den trevliga och pedagogiska Birgitta. Det fina med att åka på kurs är att man även som fotfolk lär sig vansinnigt mycket när man lyssnar och ser de andra ekipagen. Två ryttare arbetade med varianter av skolor och skrittpiruetter som är högst aktuellt för mig. Det är så kul att se de som har kommit ännu ett steg på vägen för det ger något att sikta mot och jag fick flera bra övningar med mig hem. Samtidigt som kursen pågick JUF DM i bruksridning och brukskörning så i fotona nedan slinker det in någon ardenner här och en nordsvensk där. Ni kan även se två riktigt läckra svarta skönheter i form av frieserhingstar som går på en makalöst stor lösdrift i området.


                               




 
 
Johanna

Johanna

7 maj 2012 09:14

Kul med kurs, jag vill också rida för Birgitta!

Fusk med betessläpp redan & vilken underbar beteshage....för oss är det minst 1 månad med betessläpp om inte mer...:(

http://walkyria.blogg.se

irmelin

7 maj 2012 10:28

Ja det skulle vara riktigt kul att få rida och inte bara titta på nästa gång :)

Du anar inte hur härligt det är med bete! Vi stödutfodrar ju fortfarande med hö men hästarna äter inte många kilon om dagen när det finns så smaskigt gräs att käka av.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmelin - 3 april 2016 22:17

Några trädgårdsbilder från dagen...men de känns som ett skämt och oerhört oviktiga efter flera av de inlägg som finns att läsa på FB. Människor som är hatiska, som vill bygga murar och använder våra gamla och sjuka som svepskäl. Om än kroppen int...

Av irmelin - 27 mars 2016 16:52

Äntligen lite långledighet och ett ypperligt tillfälle att vara ute och njuta av den begynnande våren! Vi har ju kanske ett litet annorlunda synsätt på det här med att slappna av och njuta. Eftersom huvudet får slita på vardagarna är det underbart at...

Av irmelin - 20 mars 2016 20:14

Nu har vi bestämt att våren är här och dagarna tillbringas mest utomhus. Vår familj älskar att vara ute och därför lägger vi kanske mer tid och pengar ute i trädgården än inomhus. Lisen har blivit så glad i att mata kaninerna men idag var det Jac...

Av irmelin - 27 februari 2016 13:20


Min fina bergsklematis i rosa och vitt har överlevt vintern i frostvitt mörkt garage och nu får den vakna till liv i uterummet. En omplantering och klätterstöd så hoppas jag att den ska trivas! ...

Av irmelin - 8 februari 2016 16:27

Idag har rosorna fått skuggnät inför den stundande vårsolen. Risken finns att rosorna vaknar innan tjälen gått ur marken och då kan de inte dricka vatten. Så nu lurar jag dem att sova ett tag till.... Örtagården har skickat mina fröer med luktvi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards