Irmelin - den starka

Alla inlägg den 19 september 2010

Av irmelin - 19 september 2010 21:18

Idag kom Mikaela till oss i Gonäs och höll både AR och NH träning. Goliath blir starkare och mer balanserad för vart pass, även om det känns som ljusår kvar innan vi kan uppföra oss som jag önskar. Skolorna på volt i skritt kändes riktigt bra idag, herrn erbjuder sig dock gärna att göra för mkt och allt på samma gång emellanåt. Vänster böjning är stabilare men behövde understödjas av att jag höll spöet i vänsterhanden idag, utan inverkan ska tilläggas. Traven går i 170 i början och efter en stund lugnar han ner sig lite och man kan börja jobba lite också. Men svårt är det...det rör sig överallt och jag spänner mig. Längtar efter en ny sadel som kan ge mig mera stöd! Lade in några skolor i trav och det var längesen sist jag prövade så resultatet var därefter. Han försöker iaf. Lade även in galopp på slutet idag och där fick jag strikta order om att inte sluta rida utan försöka lossa lite och våga släppa honom nedåt-framåt trots farten. Spännande att få börja jobba lite med den tredje gångarten iaf... och nu måste jag ta mig i kragen och satsa på travarbetet. Han är redo för det.


Sen var det då NH träning och idag plockades det fram LÄSKIGA saker :) Vi skulle valla hästarna över en träbro, tre luftmadrasser (platta kanske ska tilläggas för annars hade det nog blivit ännu roligare än det redan var!), en prasslig presenning och under en bom med plastbandsgardin. Min häst är bara coolast när det gäller sånt!! Fia måste ha gjort ett dunderjobb med honom i kombination med att Goliath har ett toppenpsyke. Träbron var inga större problem, G klev upp och började nosa, slicka, bita och banka med hoven på lastpallen. Alla ben var inte på jämt och korrekt men vi gjorde ändå ett bra jobb där. Luftmadrasserna var en barnlek, G krafsade med hoven och snodde ihop ett av tygerna framme vid hovarna och klev sen lugnt vidare till nästa. Presenningen fick samma behandling och vi kunde ganska snart börja skaka och prassla runt omkring honom innan vi lade upp presenningen på hans rygg. Goliath luktade lite intresserat och stod blickstill, sen klev han snällt iväg när jag vallade honom med presenningen släpandes efter sig. Plastgardinen var lite märklig till en början, G hade lite bråttom igenom och kom på att om han hukade sig med huvudet slapp han de där grejerna i ögonen. Efter några vändor skrittade han lika avslappnad som aldrig förr genom gardinen. Fick även träna på att valla och flytta framdel och bakdel samt valla slalom mellan koner. Flytt av framdelen var lite si och så med ibland men på det stora hela skötte han sig med bravur och får dagens guldstjärna!!


Film från AR-passet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards