Irmelin - den starka

Alla inlägg den 11 maj 2014

Av irmelin - 11 maj 2014 14:27

Igår var alltså jag och Pilan på uteritt i Persbo ihop med Elisabeth och Therese. Pila var lite nervös vid lastningen men väl framme klev hon fint in i stallet och stod blickstilla på gången med sina två färdkamrater strax framför sig. Vid uppsittningen stod hon still och väntade och sen skrittade vi iväg. Hon tog något travsteg men gick nästan enbart på lång tygel med låg hals.

En bit upp i skogen kommer det plötsligt en stor älgko över vägen. Lustigt nog hade Torbjörn sagt innan vi red att han nyligen träffat på älg och Pila hade varit helt cool. Det var hon sannerligen nu också, inte minsta nervositet visade hon. När kossan dessutom stod kvar och började äta 30 meter från oss och min vackra hotfulla sång inte skrämde den nämnvärt tog Pila något steg mot älgen och snart lunkade den iväg.

Vi red över Stollbergs gruvområde i vackra omgivningar med både grusväg och mjuk mossig skogsvård. Både jag och Pila njöt och jag kunde inte ha känt mig tryggare på hennes rygg.

Så äntligen har vi förstått varandra även på uteritt. Ni vet att jag hade mina tvivel och även om Torbjörn sagt att det brukar gå bra så behövde jag hitta fram till den här tryggheten ihop med Pila. Och så mycket "titt-saker" som vi passerade under turen och hon bara gick, det visar vilket förtroende vi har fått för varandra.

Jag kunde inte vara mera nöjd med dagen och jag vet inte hur jag någonsin ska kunna tacka Torbjörn för att han låter mig rida hans fantastiska häst och hur han ställer upp för mig! !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards