Irmelin - den starka

Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av irmelin - 29 augusti 2013 13:32

Igår var jag redo att kasta in handduken, Pila hörde drakar i buskarna och sen var det kört att rida något mer. Idag gick det däremot mycket bättre!

Vi fortsätter med inlärning av öppna och sluta. Det är som jag och Anette diskuterade, i början ser det inte vackert ut men bara hästen tar hjälpen ger man eftergift och beröm. Vi tog även några travuppgångar och sista försöket i höger varv blev riktigt bra. Jag kunde lösgöra henne ut det korta höga läget och försiktigt släppa fram handen ihop med sätet och då kom traven med sökning.

Båda passen har ridits på kimblewick och det är tredje kallblodet som fungerar klockrent på bettet. Pila var lätt i handen och varken gick undan eller lade sig på det. Fortsätter med det ihop med kapson ett tag!

Dock var vi nere på knä idag när hon snubblade till, fast vi var uppe lika fort igen och jag satt kvar utan problem :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards