Irmelin - den starka

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av irmelin - 14 augusti 2013 11:09

Idag gjorde Pila ett väldigt fint arbete vid hand. Det handlar väl mycket om att jag ska vara noggrannnare o ta igenom hjälpen så att hon verkligen har förstått.

I halten kollade vi böjning-sökning samt förde vikten på ytterbog, det gick oväntat bra för att vara första försöket. Böjning på volt och rakt fram funkade fint, öppnan godkänd. Lade fokus på travuppgångar samt slutan idag och efter några repetitioner gjorde hon uppgångar med sänkt hals och bar sig istället för att skovla på. I slutan tog jag ut rumpan från spåret i halt, skickade tillbaka den igen. I höger varv är det svårare att böja sig kring bogen och ta med ytterbak. Sista genomgången i vänster varv hade vi en helt ok sluta i skritt med böjning och inte bara tvärning. I höger gjorde Pila sitt yttersta och visade att hon förstått genom att verkligen lyfta upp vänster bakben och placera det mot en svag sluta i svag böjning. Duktiga flickan!

Av irmelin - 14 augusti 2013 07:01

Äntligen har jag hittat det jag letat efter, en butik som tillverkar just de delar jag vill ha i flätat rep! Beställning är inlagd på nackrem samt sidosycken med snöre i helsvart flatflätning.

Tränsen jag har hemma är bara i strl full och det blev lite för långt för det akademiska hackamoret. Dessutom ville jag ha enbart nackrem utan käkrem och gärna i "rep" så nu är jag nöjd!


http://taiowas.com/sv/



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards