Irmelin - den starka

Alla inlägg den 7 december 2013

Av irmelin - 7 december 2013 20:50

Efter många långa funderingar beslöt jag mig för att fortsätta på namn från växtriket och fastnade för Pimpernel. Tydligen finns det både Scarlet och Blue Pimpernel men med tanke på lillninens blå ögon var valet självklart. Från säljarens kennel tog jag så namnet Zirro och fick slutligen Zirros Blue Pimpernel, kort och gott Pimpim!

Pimpims svarta mamma heter Rufsa och gulvita pappa Piggelin, kan vara kul att komma ihåg.

Pimpim tyckte såklart att det var lite läskigt att flytta, hon halvkröp från transportburen och satte sig mellan tunneln och huset. Humle skuttade nyfiken fram och tillbaka ett par vändor innan han ledsnade och började käka på sina färska pinnar. Humle älskar pinnar! Han var dessutom så söt när jag kom för han verkade uppskattade sin mattes besök och kom fram och ville bli klappad.

Imorgon tänkte jag och Jacob åka dit, ge dem frukost och ta med pulkan :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards