Irmelin - den starka

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av irmelin - 7 juni 2012 21:41

Jodå ikväll måste det ha försvunnit några kilo fläsk på herr Häst! Vi har tagit 9 galopper av varierande längd och varierande tempo. Det finns flera trevliga ängar som inte görs något med, det är promenadstigar på dem och kommunen brukar bara putsa av dem i slutet av sommaren. Ängarna är perfekta att gasa iväg på och ikväll lade vi en slinga på dryga timman över varenda äng i princip :)


Goliath och jag behöver träna på våra fattningar, han laddar gärna iväg och spänner sig och då håller jag i honom för tight. Men allt eftersom blev fattningarna bättre under rundan och så även tretakten direkt från fattning. Han är ju bara för härlig på såna här turer, bjuder och bara VILL!


Joggingskorna fortsätter att hålla kvalitet, de satt lika bra efter ridturen trots alla galopper i ojämn terräng och högt gräs. Där gjorde jag ett bra inköp!



Av irmelin - 7 juni 2012 16:20

I morse kom Anette förbi med munkorgar som hon fått låna av Minna, uppfödaren till Anettes häst Arda. Jag ska nämligen testa en så kallad betesreducerade på Goliath några timmar om dagen för att se om vi kan minska sockerintaget litegranna. Han är helt klart för rund i dagsläget och eftersom det även slagit ut i hovarna skulle det vara bra att begränsa intaget under de timmarna när gräset är som värst.


Goliath tyckte inte att grimman med korg på var det minsta konstigt, han stod snällt still medan jag klädde på och av den. Storleken var bra så här på eftermiddagen passade jag på att smita in på djuraffären i stan och införskaffa mig en munkorg. Dock får herrn vänta till imorrn förmiddag att använda den, jag vill kunna ha lite koll på honom under den första tiden och under natten är det ändå som bäst tid att obehindrat käka av gräset.


Har ni testat betesreducerade någon gång eller skulle ni kunna tänka er att göra det om behov fanns?


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards