Irmelin - den starka

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av irmelin - 15 januari 2012 15:15

Hujedamig vilken tid det tar att fixa staket!


Var ut till stallet och beställde först ny eltråd, aggregat med mera ihop med stallägaren. Man blir ju ganska tacksam över att maken motsatte sig gård och stall osv när man ser hur mycket ett inköp av elgrejer kostar. När paketet anlänt från Börjes blir det i alla fall stallfixardag med alla inneboende så att vi kan hjälpas åt att få hela och fungerande staket. Just nu är det så pass många brott och lagningar på tråden så att strömmen når inte fram överallt.


Fixade våra hästar lite snabbt med det vanliga -mockning, fodring och vattning. Goliath klagade inte på att få strosa i hagen ytterligare en dag. Han kan lika gärna få ta det lugnt nu när det snorhalt och det finns massa annat att dona med. Får se hur jag gör i morgon...


Eftersom vi ska få utöka vår lösdriftshage med skogshagen så måste det till ytterligare en tråd eftersom vi har små rara minishettisar som annars går ut. Därför började jag flytta isolatorer på stolparna och sätta dit en tredje men usch, jag tyckte att jag inte hann någonting innan det var dags att bege sig hemåt. Om jag är positiv så hann jag väl med en tiondel av hela sträckan...


Nu blir det en sväng till mataffären innan det är dags för årets allra första bodycombat träning. Jo jag ska försöka få bort de sista kilona på något vis :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards