Irmelin - den starka

Alla inlägg den 16 november 2011

Av irmelin - 16 november 2011 15:10

Jag antar att det är helt normalt att bebisen vaknar var och varannan timma på natten och vill äta. Helt normalt att han också pruttar en massa. Helt normalt att han sen vill sova jättemycket på dagen och blir förskräckligt ledsen om han vaknar till för tidigt.


Synd att det bara är lite drygt att ha en normal unge...som växer så det knakar.


Tur att han är söt som socker!


             

Av irmelin - 16 november 2011 10:54

Vet ni att om två helger är det första advent, är det inte hur galet som helst?! Det är ju nästan så att man är glad över frosten på mornarna för annars skulle jag inte ha trott på att vi närmar oss jul.


Jul och julklappar hör som vanligt ihop. Tydligen ska vi önska oss en bra stekpanna i julklapp. Hm...jag har hittat flera intressanta hästböcker annars som jag verkligen vill ha och sen är jag bra sugen på en såndär ridoverall från Hööks. Ni vill inte veta hur långt upp dragkedjan INTE kom på mina thermoridbyxor här om dagen. Tur att jag har en lång jacka säger jag bara!


Goliath har visst också önskat sig en julklapp. Hans gamla matte berättade igår att han hemskt gärna skulle vilja ha en egen vattenslang att leka med. Igår hade han nämligen lyckats fiska in den slangen som låg strax utanför hagen och dragit in den en bra bit och gick och lajade med den i munnen. Han är ju oslagbar, Farbror Frej!


Herr G fick förresten en snabbtur igår kväll i mörkret. Tror vi lyckades vara ute i nästan en halvtimma iaf och både skrittade och travade. Red på grus och asfalt - UTAN boots och det gick hur bra som helst. Det är så otroligt roligt att se att tålamod, tid och träget arbete ger resultat. För bara ett par veckor sen ömmade han även på asfalt men nu vill han trava där. Och på grusväg med småsten är det inga problem alls, blir det större sten väljer han att gå vid sidan som den kloka häst han är.


Dags att mata lilleman!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards