Irmelin - den starka

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av irmelin - 26 augusti 2010 09:19

Igår ringde det en kvinna som ville komma ut och kika på våra två sista boxplatser, hon hade dessutom två egna pållar så nu håller jag alla tummar för att hon blir intresserad vid besöket på fredag! Även om det blir fullt i hagarna så underlättar det verkligen med fler personer som tar stallpass och framförallt blir det så mycket roligare att komma till stallet när det finns fler att umgås med.


Igår blev det också klart med vår Mikaela-träning på lördag. Först håller hon två AR lektioner, en för mig och en för min kollegas dotter med medryttarhäst. Efter det följer en halvtimmas teori i NH och en timmas praktiskt träning med den egna hästen. Totalt blev vi fyra ekipage som deltar, kul med fler engagerade hästmänniskor!


Igår berättade också stallägaren att det ska börjas byggas på lösdriften till shettisarna i helgen. Han visade ritning på ligghallen och det såg riktigt bra ut tyckte jag. Anders ska dessutom sätta upp mer staket nedanför ridbanan och därigenom länka ihop våra två största hagar till en enda så att vi kan släppa ihop våra fålar på lite roligare mark.


Igår tog jag första AR-passet efter att vi kommit hem från kursen och Goliath överraskade mig genom att ta sluta på volt på första försöket. Travarbetet gick hyfsat, han börjar få tid att även lyssna på min tyngdpunkt och inte bara älga på så det går åt rätt håll. Sen kunde vi rida öppna på volt och fick en väldigt fin öppna på rakt spår där jag kunde lösgöra honom och få till sökningen nedåt-framåt. Fantastiska häst! Och det känns så positivt för både mig och hästen att kunna avsluta efter bara en halvtimmas jobb från mark och uppsuttet, vara nöjd och inte bara fortsätta rida för ridandets skull. Har vi fått igenom de hjälper vi skulle träna på för passet så är det bra sen. Oavsett om det tog fem minuter eller en halvtimma.


Idag blir det vila för sötnosen, jag slutar tidigt på jobbet men har en del att ordna med innan det är föreläsning från fyra till åtta på jobbet. Det tar aldrig slut..... Till och med maken sa där hemma igår kväll att det vore ju trevligt om vi kunde ses någon gång emellanåt :)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards