Irmelin - den starka

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av irmelin - 16 maj 2010 21:20

Efter att ha sett på både Blåbärshoppning och inspirerats av en kompis tävlingsdebut var jag och Goliath bara tvungna att ta en sväng dressyr på ridbanan idag. Hade funderat kvällen innan på om jag skulle våga mig på att testa enbart stångbettet, med tanke på att man måste ha ett bett på hästen på dressyrtävlingar. Det skadar inte att prova, tänkte jag och även om vi inte riktigt är så jämna än fungerade det bättre än väntat i varje fall.


Måste bara få berömma lillhästens trav också, från att ha taktat och trippat under merparten av travsträckorna på ridbanan går han nu relativt taktfast och balanserat. Kul att se lite resultat av arbetet!


Kvar återstår för tillfället arbete med galoppen, Goliath vill inte fatta på kommando hur som helst men med tålamod och konsekvent träning ska det inte vara några problem. Poletten trillar som bekant ner väldigt fort på det här lilla underverket!


Med tanke på att jag inte ville använda stången särskilt mycket idag och därför struntade formen så är jag ändå nöjd med ridpasset. Hade en fin känsla där G följde mig bra och det är mycket värt för vidareutvecklande av balans och stabilitet.



Jämför med hur det såg ut för en månad sen när det precis började gå att trava lite mer ordentligt...



Nånting bra har vi gjort i alla fall :)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards