Irmelin - den starka

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av irmelin - 12 maj 2010 20:37

Jag måste bara få visa filmen från gårdagens träning med 7åriga Freja och hennes fodervärdsponny Simba! Varje tisdag tränar jag dem i NH och ridning och Freja imponerar på mig stort för varje gång. Den här veckan var det dags för NH igen och vi håller på att träna på att flytta ponnyn för fysiskt och psyktigt tryck samt att Freja ska kunna bestämma tempo och väg åt Simba. Se själv och bli imponerade :)




Och nej, det blev inget hus den här visningen heller. Det var rätt slitet, "stoppningen" tittade ut lite här och var, gammal el och en mycket märklig övervåning som Arga Snickar'n skulle ha både det ena och det andra att uttala sig om!

Av irmelin - 12 maj 2010 09:17

...är en riktigt trevlig dag den här veckan. Jag ska lämna in Acces fina dressyrsadel på Spelstallet så att den kan åka med Schenker till en tjej som har köpt den. Såå skönt att bli av med en bra sadel som bara blivit hängande eftersom den inte passar Farbror Frej. Det betyder ävn extra pengar i kassan, vilket verkligen behövs i dessa bröllopstider!


I eftermiddag blir det även husvisning ute i skogen på det senaste objektet som jag fastnat för. Igår när sambon kom hem sa till och med han: Nu har jag ledsnat på hus, nu får vi faktiskt ta och köpa ett snart! Inga problem, sa jag, vi ska köpa det vi kikar på imorrn. Så nu får vi se - igen. Blir det detta hus ska jag minsann även bygga lösdrift så kan Goliath och hagkompisen strosa runt på eget bevåg och jag slipper tidiga mornar och sena kvällar i stallet. Hästarna mår bra och jag mår bra- bättre kan det inte bli!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards