Irmelin - den starka

Alla inlägg den 28 november 2010

Av irmelin - 28 november 2010 20:16

Nu har jag gått upp alldeles för tidigt alldeles för många mornar på raken. Så nu säger jag godnatt, gör kvällens toalettbestyr och går och lägger mig med Harry Potter and The Deathly Hallows. Skulle dock behöva ta med mig en engelsk ordbok också, det var fasligt mycket konstiga ord. Jag hoppas på att det är speciella "trolleri"-ord som hör genren till så att jag inte är helt bakom flötet. Blir ju intressant när jag kommer till slutet, man får väl hoppas att jag förstår själva upplösningen av hela Harry Potter.


Annars kommer ju alltid filmen :)

Av irmelin - 28 november 2010 11:22

Oj vad det hade snöat när jag klev utanför dörren och skulle bege mig av till stallet här på morgonen! Nästan en hel decimeter. Det blev givetvis till att skotta kring stallet och haggrindarna, bra sätt att bli varm på :)


Goliath fick äta lite hö inne medan de andra dårarna gick ut i snöyran. Han skulle nämligen få sig ett markpass nere på ridbanan efter gårdagens dåliga kvalitet.  Och från marken skötte han sig riktigt fint, det är främst böjningen vi behöver få till så att han inte tappar ut bakdelen och rakställer sig. Övergångarna till trav satt där de skulle och för första gången tog jag upp en galoppfattning i varje varv på den korta linan. Han har inte alls orkat tidigare men nu tog han fattningen fint och galopperade några språng innan det var avsaktning. Övergångar bygger. Varv på varv sliter.


Herrns humör var också lite bättre idag, mer avslappnad och inga trängande bogar. Positivt!


Snart är det dags att gå och värma sig i duschen, jag och maken ska ner till julskyltningen. Blir nog en liten god fika här hemma först, vi har bakat så mycket smarrigt inför jul. Främst är det maken som bakar, han har en stor talang när det gäller bak. För det mesta blir det gott också, så länge han inte blandar i marsipan!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards