Irmelin - den starka

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av irmelin - 19 januari 2010 21:41

Alltså, det här med att vara kändiskåt, vad innebär det egenligen? Kan man vara olika kändiskåt på en skala från ett till tio? Eller är man bara rent generellt kändiskåt?


Såhär var det, idag när jag strosade in på Hemköp i min lilla stad för att leta efter mandelmjöl (som jag inte hittade och som en Hemköpstant inte ens hört om) råkade jag träffa på Ulrika från Ensam Mamma Söker. Hon var på väg ut genom entrédörrarna och jag skulle just kliva in. Trevlig som jag är så ler jag alltid när jag möter någon ansikte mot ansikte sådär, även om jag inte känner människan ifråga. Så det gjorde jag även denna gång. Men efter en-två millisekunder insåg jag att jag kände igen den här kvinnan...och att det minsann var inte mindre än en av våra lokala kändisar! Situationen var alltså den att jag log, hon log, sen insåg jag vem hon var, sen insåg hon att jag insåg att hon var den hon var, då såg hon lite mer besvärad eller ska man säga undanflyktig ut (för det är ett väldigt bra icke-ord att beskriva hennes min med), då fortsatte jag att le bara för att hon inte skulle känna sig obekväm. Sedan var allt över.


Inne i affären kom jag på mig själv med att tänka på vad fånig jag var som ändå var lite glad över att ha stött på en "kändis" (även om det finns bra många fler mer kända personer än just Ulrika). Och varför känner man sådär? Som att man plötsligt har kommit ett steg närmare den här personen genom att ha haft ögonkontakt med denna i säg två sekunder. Varför är kändisar lite intressantare än "vanliga" personer? Jag vet en hel mängd människor som är så intressanta att jag gladeligen skulle sitta och lyssna på dem en hel förmiddag, utan att de för den skull är kändisar. Det är nog faktiskt lite "inne" att vara känd i vårt samhälle. Och kanske inte enbart känd för sina sunda och mogna värderingar, utan för det raka motsatta.


Hur som helst, kvällens ämne handlade ju huruvida jag var kändiskåt eller inte. Och joo minsann, visst bländas jag till viss del av kändisars strålglans. Trots att de gör samma fotavtryck i leran som jag själv.

Av irmelin - 19 januari 2010 07:54

Här om dagen hade jag ett missat samtal på min mobil.


"Ja, hej! Det här var Lena Fagervik från Folkbokföringen. Jag skulle vilja att du kontaktar mig kring ärendet att byta adress för din dotter Ronja. Du kan ringa mig på telefonnummer...."


Där ser man vad lite man vet! Jag har tydligen en dotter någonstans i Sverige :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards