Irmelin - den starka

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Håriga framsteg

Av irmelin - 30 januari 2010 11:55

De som känner mig vet att jag kan vara lite...nojig med mitt hår. När jag var yngre var det väldigt viktigt att alla hårstråna låg på rätt plats för att inte sabba den perfekta ytan. Nu när jag har blivit äldre har det där lagt sig en smula, kanske i och med att jag insett att man inte är särdeles perfekt och att jag inte tar mig själv på så stort allvar som jag gjorde förr i tiden.


Nu kan jag till exempel kliva upp på morgonen, ta en kur med spray och sen dra ihop en snabb hästsvans och vara nöjd för dagen. Förr gjorde jag detsamma men det tog ungefär tredubbelt så lång tid eftersom jag ideligen hittade hårstrån som låg på tvären och inte där de skulle. Det finns ett ord för såna som mig- freak.


Hur som helst, jag har verkligen bättrat mig och igår gjorde jag ett makalöst stort framsteg som jag bara måste få skryta om. Eftersom jag arbetar på en förskola så ingår det liksom att stå ut med att barnen leker frisör och ska pynta ut en. Jag har ärligt talat varit väldigt avvaktande i deras försökt och helst överlåtit frisörstolen åt någon annan i personalen. Men igår hade jag och två femåringar det så mysigt och jag upptäckte hur jag själv sänkte mina gränser för det där med att bli tilltufsad av två glatt kammande raringar. Plötsligt satt jag med en rosa fjärilar inburrad i håret medan en fyraårig pojke som också gärna ville hjälpa till kom med en liten sopborste som han noggrant borstade mitt hår med. Allt eftersom insåg jag att det här var ju inte så farligt trots allt, det var till och med rätt trevligt att bli ompysslad. Det var inte utan att både tre barn och en fröken därtill var lite besvikna när det var städdags.


Jag kanske ska tillägga att jag bara skulle dra på mig mössan och åka till stallet efter frisörsalongen och inte ge mig ut på stan bland folk :)

 
 
Zäta

Zäta

30 januari 2010 14:16

Wow, jag kan knappt tro att det är sant!

http://blogg.zettervall.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmelin - 3 april 2016 22:17

Några trädgårdsbilder från dagen...men de känns som ett skämt och oerhört oviktiga efter flera av de inlägg som finns att läsa på FB. Människor som är hatiska, som vill bygga murar och använder våra gamla och sjuka som svepskäl. Om än kroppen int...

Av irmelin - 27 mars 2016 16:52

Äntligen lite långledighet och ett ypperligt tillfälle att vara ute och njuta av den begynnande våren! Vi har ju kanske ett litet annorlunda synsätt på det här med att slappna av och njuta. Eftersom huvudet får slita på vardagarna är det underbart at...

Av irmelin - 20 mars 2016 20:14

Nu har vi bestämt att våren är här och dagarna tillbringas mest utomhus. Vår familj älskar att vara ute och därför lägger vi kanske mer tid och pengar ute i trädgården än inomhus. Lisen har blivit så glad i att mata kaninerna men idag var det Jac...

Av irmelin - 27 februari 2016 13:20


Min fina bergsklematis i rosa och vitt har överlevt vintern i frostvitt mörkt garage och nu får den vakna till liv i uterummet. En omplantering och klätterstöd så hoppas jag att den ska trivas! ...

Av irmelin - 8 februari 2016 16:27

Idag har rosorna fått skuggnät inför den stundande vårsolen. Risken finns att rosorna vaknar innan tjälen gått ur marken och då kan de inte dricka vatten. Så nu lurar jag dem att sova ett tag till.... Örtagården har skickat mina fröer med luktvi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards