Irmelin - den starka

Alla inlägg den 24 september 2012

Av irmelin - 24 september 2012 20:19

Vilken häst jag har! Red till volten idag och blev än en gång imponerad av min makalösa häst. Nu när han kan kliva på ordentligt har framåtbjudningen kommit som ett brev på posten, satt till och med och bromsade upp ibland när han inte grejade att kanalisera energin till jobb. Kollade av skolorna både i skritt och trav, lite tyngre i traven men inte så tokigt. I en öppna i skritt på rakt spår flöt plötsligt allt på så perfekt så jag var tvungen att snegla ner för att kolla att vi verkligen befann oss i en skola. Rätt utförda rörelser ska ju gå utan ansträngning och det där var en otrolig wow-känsla.Red en rolig övning på en åttvolt, gick in i förvänd sluta och bytte riktning till sluta vid övergången till den andra volten. Fokuserade på att bara föra honom runt och inte hamna i spänning, gick riktigt fint andra gången.Så har jag äntligen tagit itu med samlingsarbetet, det är så trixigt då det gärna blir för mycket. Började i trav, vänster varv och det hade vi som vanligt lite kämpigt med. I höger varv överraskade hästen sen med att reagera otroligt fint och mer men med kvalitet än vad vi klarat innan. Härligt med en sån tydlig reaktion överhuvudtaget när jag vet att han tyvker att det är tufft. I skritten gick det rätt bra i båda varven.Tog upp galoppen innan vi travade av och vi får riktigt bra fattningar nu när vi hittat ett okomplicerat sätt. Samla, peppa och trampa i inner stigbygel.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards