Irmelin - den starka

Alla inlägg den 26 april 2012

Av irmelin - 26 april 2012 14:38

Nu har jag klarat av alla mina viktiga samtal...till Toyota Center, Busk Frakt, Grangärde Bildemontering och Swerock AB. Försök och gissa vad jag ville dem - om ni kan ;)


Av irmelin - 26 april 2012 12:45

Det blev en sväng på ridbanan igår kväll, kanske inte världens bästa ritt då både jag och hästen var ofokuserade...men men, det är bara att sitta av, klappa om hästen och hoppas på bättre lycka nästa gång. Passade på att beta herrn både lite innan och efteråt för att vänja in honom på gräs inför betet. Vi kommer ju flytta ut väldigt tidigt eftersom vi har fått så bra förutsättningar runt omkring.


Efter ridturen stod det verkning på agendan, något som jag halkat efter lite med på grund av flytten mm. Han sliter hovväggen rätt fint nu, det är mest trakterna som vill dra iväg och det beror på att strålarna ser för hemska ut såhär i vårblötan. Samma visa som förra året.... Och även om det inte är ett speciellt trevligt medel så köpte jag mig en burk hovtjära så att vi ändå får bukt med problemet. Hellre det än att herrn ska gå och ha ont av att stötdämpningen inte funkar som den ska.


Idag rider medis som kommit hem efter en skön och varm semester. Själv ser jag fram emot värmen som ska smyga sig in över vårt vårkalla land om inte alltför många dagar. Det blir nice!


Anna-träning inbokad till nästa helg!!


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards