Irmelin - den starka

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av irmelin - 12 juli 2011 11:38

Efter en härlig vecka i Västergötland (ja, det kommer ett senare inlägg om vårt reseäventyr också!) så fick jag äntligen träffa min underbara häst igen igår kväll. Den här gången hade jag varken oroat mig eller saknat honom så mycket eftersom jag visste att han hade det riktigt bra hemma under Fias omsorg. Tack Fia! Men när jag väl kom ut i hagen och lillhästen kom glatt skrittandes mot mig....kärleken har inga ord. Goliath lade självmant sitt huvud på min axel och snusade med sin mule vid mitt öra. Ja ni som har egna djur förstår....


Herrn stod som ett ljus när jag pysslade om honom och när jag tog bort det värsta på traktstöden (tänk vad hovar växer mycket på bara en och en halv vecka!) höll han sig lika stilla då. När jag släppt ner hoven tittade G på mig och det riktigt lyste om honom: "Visst var jag duktig nu, matte?!"


Jag handlade givetvis en del hästprylar när jag och maken var på Gekås i Ullared under semestern, men en viktig grej köpte jag på Skara hästsportbutik på hemvägen: en tömkörningsgjord. Alldeles perfekt att tömköra nu sista månaden av graviditeten och framförallt sen när jag ska bli av med gravidkilon efter förlossningen! Goliath är en del tömkörd sen tidigare och kollade mest de första tjugo metrarna vad vi höll på med genom att vingla över vägen innan han kom på vad hans uppgift var. Han är en liten klippa den där hästen!


   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards