Irmelin - den starka

Alla inlägg den 14 december 2011

Av irmelin - 14 december 2011 16:17

Bara lugn, det är inte björnen som kommer - det är bara Jacob som växer. (Åh så dåligt skämt...)


Nyss hemkommer från BVC där en trevlig dam från familjerådgivningen pratade om att vårda sin parrelation och att inte bara vara föräldrar. Nä! det kunde jag aldrig ha gissat att hon skulle ta upp ;) Var väl sådär sugen på att lyssna men jag stannade trots allt eftersom det bara var jag och en mamma+pappa till som kommit.


Vägning och mätning hann vi med innan snacket och Bus är nu 64cm lång och väger 7240 kg. Gram var det visst :) Min vänsterarm tycker dock att kilo eller gram var detsamma idag för den protesterar över allt bärande från gårdagens lucia. Bus var förresten för en gång skull vaken när vi var på BVC och protesterade bara när han skulle väga-mäta eftersom han kom nyvaken från bilen. Precis innan vi skulle klä på och åka hem hade han fasligt roligt och låg och viftade och sparkade med ett brett leende och tittade på....ja...faktiskt bara rakt upp i det vita taket. De säger ju att barn ser sånt som vi vuxna inte kan se... :)


Snart är pappan på väg hem med lite ny banangröt. Den får då INTE ta slut får då blir Bus ledsen i ögat till kvällen. Han älskar verkligen sin gröt. (Nu kände jag mig som en riktig töntmamma som skriver såna förutsägbara saker och talar i sonens ställe.)


Hepp.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards