Irmelin - den starka

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av irmelin - 27 oktober 2011 12:52

Idag har vi varit på BVC för mammaträff och vaccination! Bus var så trött så han somnade efter en liten stund och gissa vem som blev jätteledsen när det var dags för vägning och sprutor....   Vi snabbade oss med vägningen och nu låg han på 6100 g från förra månadens 5400g. Han följer kurvan fint. Sen var det bara på med lite kläder, trösta en stund, sätta mamma på en stol och så stack två snälla tanter Bus i varsitt ben samtidigt. Mamma blundade så hårt hon bara kunde! Dock vet jag inte om Bus skrek mer för att han fick sprutorna eftersom han redan var så ledsen över att bli väckt. Men efter lite vaggande och en napp i munnen så blev han snabbt lugn igen och somnade i bilbarnstolen. Duktiga prinsen!


Vi tog vägen förbi Apoteket när vi for hem och inhandlade Alvedon Zupp utifall att herrn skulle visa tendens till feber framåt kvällen.


Nu har lilleman sovit ända sen elvatiden och det var fyra timmar sen han åt. En liten amningspaus för hans arma mor. Fast jag ska inte klaga, han sköter sig fint!


Förresten så upptäckte jag klegg i högerögat här på morgonen, på Bus alltså. Antingen är det en ögoninflammation eller så har han lite trånga tårkanaler i och med att han är lite småförkyld och nyser och kan hosta till nån gång ibland. Jag har droppat i bröstmjölk och tvättar rent med vanligt vatten, fanns inte så mycket annat att göra heller så BVC-Lena.


På mammaträffen talades det gott om www.goboken.se och nu har jag beställt deras välkomstpaket till Bus. Fina leksaker och någon trevlig bok tror jag det var, helt utan bindningstid och rätt till returnation osv. Bra deal helt enkelt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards