Irmelin - den starka

Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av irmelin - 28 augusti 2009 19:00

Jag har insett att fredagar kommer vara en favoritdag för min del. Första jobbar jag två timmar i barngrupp, sen är det ledningsmöte med rektor och sen har jag fyra timmars planering. Börjar klockan 7.00 och slutar 13.30...inte fy skam! Idag var det dessutom ganska lugnt med arbetslagsledaruppgifterna och jag hann planera det jag skulle utan stress. Får lov att inse att jag verkligen gillar att strukturera och planera. Rektor i framtiden?! Nej, nu ska vi inte ta oss vatten över huvudet!


Efter jobbet var det dags att dra på sig ridbyxorna och fara ut till Gräsberg för höstens premiärtur på Kalle. Kalle är min medryttarhäst på 18 år och 165 cm. Han är en mycket positiv och härlig individ som jag känner mig oerhört trygg på trots vår korta tid tillsammans. Eftersom Kalle har varit på bete i drygt två månader så har han tappat mycket muskler och tyvärr är han inte typen som blir fet så fort han tittar på ett grässtrå. Så nu blir det lugna turer och lite kraftfoder för att bygga upp honom igen.


Idag skrittade vi ut nästan en timme i skogen och jag lyckades hitta en riktigt fin, bredare, skogsstig som tog oss till en sjö. Jag hade kikat ut vägen innan på eniro och efter att ha sett verkligenheten ska jag nog kunna leta på ännu fler nya vägar framöver. När vi kom fram till sjön gjorde jag halt och så stod vi stilla en stund och bara njöt av utsikten, vattnet brusade från utloppet och sjön låg alldeles blank med solens eftermiddagsstrålar på ytan. Sådana stunder känner man frid. Jag önskar att ni alla fick uppleva just det jag känner när jag sitter på en varm häst som kan bära mig flera mil utan att vi blir trötta. Naturen med sitt lugn är alldeles inpå, man upptäcker de små detaljerna som ger någon slags allsmäktig ro. Det är helt enkelt svårt att beskriva...


Kalles ägare var snäll nog att ta ett kort på oss innan vi gav oss iväg. Bakgrunden matchar iaf min jacka, hästen ser ut som en pinne och ryttaren har sett bättre dagar vad gäller sits. Tur att de flesta av mina läsare inte har ett vant öga :)


Kalle



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards