Irmelin - den starka

Alla inlägg den 3 december 2009

Av irmelin - 3 december 2009 21:33

Ibland, mycket sällan, händer det att jag och sambon med gemensamma krafter gör en storstädning i huset. Ikväll var en sådan kväll. Oftast har det inget med frivillighet att göra. Denna gången krävde sambons förestående kalas en rejäl uppfräschning av hemmet. Varje gång detta fenomen inträffar känns det otroligt motigt men efter en liten stund inser jag att...joo, det är faktiskt rätt trevligt att städa. I alla fall efteråt :)


Sambon fyller som sagt i morgon men blev ordentligt avfirad igår kväll när vi tog bilen till Falun och såg Julkonserten med Måns Zelmerlöv, Sonja Aldén, Shirley Clamp och Sanna Nielsen. Det var otroligt vackert och känslorysande, ville aldrig att det skulle ta slut. Jag och sambon blev så upp i gasen att vi var tvungna att sjunga julsånger hela vägen hem. Hur Hakuna Matata kom in i sammanhanget kan jag dock inte förklara...


Jag ska faktiskt också få en present, eller kanske ska man kalla det för julklapp i dessa tider. Den kommer lite tidigare än planerat men är så välkommen. På lördag kväll anländer nämligen charmtrollet Goliat till stallet i Gonäsheden där jag häckar när jag har tid. Goliat är en sexårig svar kallblodstravare som jag och stallägaren ska vara delfodervärdar på. Gissa om undertecknad är glad! Min jul är redan gjord :)


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards