Irmelin - den starka

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av irmelin - 31 januari 2013 14:58

På lite omvägar har jag fått positiv feedback från Pilas ägare, känns mer än bra. Eftersom den ridning jag håller på med är en bra bit från det man vanligen kanske ser är det väldigt skönt att veta att det man gör uppskattas. Håller tummar och tår för att jag får fortsätta utveckla den fina donnan. Vet att det är ett hästjobb (!) att utbilda en oskolad individ men åh vad härligt det är att se när det går framåt!


Har funderat vidare under dagen och kommit fram till ett par bra grejer. Då Pila behöver både en mental och fysisk uppvärmning innan hon slappnad av och kommer till jobb ska jag börja arbeta henne från marken en stund av passet. Därefter blir det uppsuttet med fokus på samma övningar som från marken.  I nuläget känns det som att sidförflyttningar och placering av kroppen är vad som får henne att slappna av och hitta sökning och böjning. Därför  tänker jag mig att lära in öppnan och använda den i olika varianter tillsammans med förflyttningar. Omformning på volt, serpentiner och åttvolter hamnar också på schemat för att växla mellan böjningar.


Spännande att utforska vilka vägar som passar tjejen bäst!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards