Irmelin - den starka

Alla inlägg den 21 december 2015

Av irmelin - 21 december 2015 20:05

Ja ni läste rätt, våren. I mina tankar snurrar just nu olika växtval, kombinationer av grönsaker och sommarblommor och allt möjligt annat som hör våren till. Två månader kvar, cirka, innan det ska förgros. Jo jag vet att jag bad Jonas säga åt mig att jag aldrig mer ska förgro (det var ju drygt)...men jag inser ju fördelarna med det.

Råkade surfa förbi en lovande härlig bok, Låt det spira. Tyvärr var den slut på Globe i stan men efter ett lyckosamt telefonsamtal har nu min ena syster köpt den nere i Västergötland. Vilken lycka! Snart ska här frossas!

Har läst på lite ikväll om att täcka rabatterna och inser att jag har gjort bort mig. Perennrabatterna ska INTE täckas med något som blir blött och tungt då det bidrar till svamp och förruttnelse. Ris och luftiga material eller bara snö funkar fint. Tillbaka efter jul blir det till att kratta i släntrabatten som har fått sig en omgång nybörjarmisstag. Jaja, det är på den hårda vägen man lär sig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards