Irmelin - den starka

Alla inlägg den 22 februari 2014

Av irmelin - 22 februari 2014 21:00

Idag var Pila riktigt fin! Startade från marken och i longen fick hon trava några varv, lite mer än vanligt. Uppsuttet fokuserade jag på att kunna böja utan att fastna så mycket på inner tygel, vilket är lätt hänt.

Lät rörelserna styra takt, form och grad av samling. När jag fick rätt på mina axlar gav hon mig vår finaste högeröppna där även sökning o böjning var på plats. Det blir så tydligt när allt sitter för då får man plötsligt bara bli stilla och följa hästkroppen. Fantastiska ögonblick!

Fick även fina slutor på rakt spår, kände hur hon vinklade in sitt bäcken och åt ena hållet gick Pila in o sänkte tempot o samlade sig själv.

Hon gjorde dessutom så trevliga trappuppgångar och jag är glad att jag behöll sadeln för den hjälper mig precis som jag hoppats. Jag kan sätta mig i avlastningssits och inte störa hennes rörelser lika mycket. Det resulterade i att vi idag gjorde vårt allra första varv på fyrkantsspåret i en lugn trav. Jag fick påminna något om sökning böjning men inte en gång om takt och tempo utan hon följde mitt säte. Häftigt!

Efteråt blev det en tur ute runt Volvo och det var helt klart bästa turen. Hon lunkade på lång tygel till en början och när hon blev lite småtaggad hemåt funkade det att ruska i tyglarna och sakta ner farten. Riktigt nöjd häst idag och dubbelt nöjda människor :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards