Irmelin - den starka

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av irmelin - 5 mars 2014 12:55

Idag har jag haft sån lyx att jag både haft barnvakt till en sovande Lisen samt sällskap ut med Pila på en ridtur! Eftersom hon har skött sig bra sista gångerna ute tordes jag pröva med sällskap och även om hon givetvis blev taggad så skötte hon sig över förväntan.


Tack vare ett tips från Elisabeth så lät jag Pila hållas när hon direkt ville småjogga när vi red iväg, istället för att försöka hålla in henne och irritera henne för att få henne att skritta. Vårt ridsällskap stördes heller inte direkt av detta som tur var. Bitvis så coolade Pila sen ner sig och kunde skritta som vanliga hästar och sista sträckan in till stallet fick hon hellång tygel och skötte sig kanon. Mest imponerad var jag över att hon gick fram överallt, sneglade någon gång men inte en tanke på att vända om eller sätta sig på tvären. Då gick vi ändå mellan ett hus samt en hög cementvägg som kunde kännas lite trångt, förbi hjullastare, stånkande lastbilar både framför och bakom, bredvid containrar där folk slängde skräp med buller å bång, över ett litet dike med vatten och över en ganska tjock svart slang som låg över vår stig. Riktigt duktigt gjort av en annars så skeptisk häst! Själv satt jag mest tungt i sadeln, gjorde små halvhalter när det behövdes, tittade rakt fram och låtsades som att det regnade. Lite nöjd med mig själv också över att ha läget under kontroll trots att det skulle kunna fara iväg. 


Jag tror Pila svettades bort ungefär 10 kg under våra 45 minuter. Skulle ändå säga att hon var mest taggad och inte stressad för hon lyssnade hela tiden till mig, stannade ordentligt i varje halt när vi skulle över vägar eller vänta in sällskapet och var absolut inte tung i handen. Riktigt stolt över henne!


   


Av någon anledning vänder datorn på bilderna om man laddar upp dem från telefonen...hm!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards