Irmelin - den starka

Alla inlägg den 27 februari 2014

Av irmelin - 27 februari 2014 14:16

Det blev en extratur till Pila idag, helt apropå då hon var sysslolös och jag och Jacob likaså. Jacob fick sitta i vagnen och Pila fick repgrimman på sig så tog vi oss en promenad på dryga halvtimman. Fröken hade till och från lite bråttom - väntat - och fick göra halt och backa tillbaka på plats. Men hon kunde även gå med nosen i backen och frusta så det kändes positivt. En gång blev hon lite skeptisk uppe vid husen där vi skulle vända, väldigt bra att det hände och jag fick se det från marken, även om det bara var för några sekunder. Jag såg nämligen bättre hur jag kunde hantera det med att stanna henne, backa, stanna och låta henne andas och sen kom hon tillbaka i huvudet igen. På hemvägen blev hon även lite taggad och ville börja trampa och slänga med huvudet, men det hanterade jag likadant ihop med lite förmanade i rösten och sen var det nog med det. Great!


Tillbaka utanför hagen började jag introducera klickerträningen med att enkelt klicka och ge godis när hon vände bort huvudet. Ganska bra övning just för henne som gärna vill krypa upp i famnen på en. Hon fattade ganska snabbt vad jag bad om :)


Nu blir det Pila både fredag och lördag också eftersom jag är hästvakt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards