Irmelin - den starka

Direktlänk till inlägg 28 maj 2013

Kvalitet

Av irmelin - 28 maj 2013 13:40

Ja idag blev det bara tio minuter på banan med Pila för maken ringde från ICA med en väldigt gnällig liten Lisen som inte alls ville ligga i kundsitsen. Det var baraatt byta kapsonen till grimma och släppa ut hästen i hagen igen.

Det gick dock väldigt bra de minutrarna vi tränade. Stillastående kunde jag be om böjning vid ganaschen, mycket svårare åt vänster - som väntat. Hann bara gå i position framför henne men hon följde fint, var mer stabil och lättare att påverka. Jag gjorde korta variationer åt båda hållen med flytta in-flytta ut och jag kunde både hämta in ytterbogen när den ville falla iväg och få innerbak att träda under bättre så jag är jättenöjd!

Nu har jag förresten lagt cavemoret på hyllan, att beställa på andra ställen blir dyyrt.... Så nu kör jag billighetsvarianten genom att beställa ett vanligt hackamore och sätta dit egna ringar för kapson samt byta skänklarna till de snygga akademiska jag redan fått hem. Alltid något! Ska man bara bli ridklar själv också. ...

 
 
Ingen bild

Johannan

3 juni 2013 20:50

Det egna hackmoret/kapsonen fungerar fint.

irmelin

4 juni 2013 11:32

Vad bra! Ja det kommer definitivt att underlätta i ridningen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmelin - 3 april 2016 22:17

Några trädgårdsbilder från dagen...men de känns som ett skämt och oerhört oviktiga efter flera av de inlägg som finns att läsa på FB. Människor som är hatiska, som vill bygga murar och använder våra gamla och sjuka som svepskäl. Om än kroppen int...

Av irmelin - 27 mars 2016 16:52

Äntligen lite långledighet och ett ypperligt tillfälle att vara ute och njuta av den begynnande våren! Vi har ju kanske ett litet annorlunda synsätt på det här med att slappna av och njuta. Eftersom huvudet får slita på vardagarna är det underbart at...

Av irmelin - 20 mars 2016 20:14

Nu har vi bestämt att våren är här och dagarna tillbringas mest utomhus. Vår familj älskar att vara ute och därför lägger vi kanske mer tid och pengar ute i trädgården än inomhus. Lisen har blivit så glad i att mata kaninerna men idag var det Jac...

Av irmelin - 27 februari 2016 13:20


Min fina bergsklematis i rosa och vitt har överlevt vintern i frostvitt mörkt garage och nu får den vakna till liv i uterummet. En omplantering och klätterstöd så hoppas jag att den ska trivas! ...

Av irmelin - 8 februari 2016 16:27

Idag har rosorna fått skuggnät inför den stundande vårsolen. Risken finns att rosorna vaknar innan tjälen gått ur marken och då kan de inte dricka vatten. Så nu lurar jag dem att sova ett tag till.... Örtagården har skickat mina fröer med luktvi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards