Irmelin - den starka

Alla inlägg den 28 mars 2013

Av irmelin - 28 mars 2013 11:52

 
Friday29 MarchSaturday30 MarchSunday31 MarchMonday01 AprilTuesday02 AprilWednesday03 AprilThursday04 AprilFriday05 AprilSaturday06 April
Partly cloudyFairFairFairFairFairFairFairFair
0 mm precipitation per 24 hours0 mm precipitation per 24 hours0 mm precipitation per 24 hours0 mm precipitation per 24 hours0 mm precipitation per 24 hours0 mm precipitation per 24 hours0 mm precipitation per 24 hours0 mm precipitation per 24 hours0 mm precipitation per 24 hours
Light breeze, 3 m/s from east-southeastGentle breeze, 5 m/s from northeastLight air, 2 m/s from west-southwestLight air, 2 m/s from northLight breeze, 3 m/s from north-northwestGentle breeze, 5 m/s from northLight air, 2 m/s from north-northeastLight air, 1 m/s from northeast 


Nu tänker iaf inte jag klaga! Det är riktigt skönt ute! Efter att Jonas och Jacob for iväg har jag njutit av lite kaninhäng. Humle är en riktig liten drygpelle när jag ska städa i spånet, "vad gör du där då? vad hittade du nu då? får jag se? kan man äta det?" Jag föser iväg honom med handen och skrattar gott åt upptågen. Lyftträningen pågår för fullt, mest med gott resultat. Höll lite längre en gång och nör han tröttnade var jag inte snabb nog utan han sprattlade iväg in i buren. Blev två lite kortare lyft efter det helt utan problem och då såg jag till att jag lyfte in honom i buren igen och att han inte fick kliva in själv ur min famn.


När det är sånt här väder blir man verkligen sugen på att kunna använda utedelen av kaninburen. Passade på att måla sista vändan på rampen ner i hagen och hjälpte snön försvinna lite så att vi kan rulla ut nät under botten också. Skulle vara riktigt mysigt att kunna sätta sig på en pall därute och ha en liten Humle skuttandes runt omkring sig. Märks att han skulle behöva lite mer skuttyta också än det han har i huset. Sälgkvistarna har i alla fall varit mäkta uppskattade, imorrn behöver han nya igen. Jag hängde också in en toarulle full med hö som dinglar från taket. Spännande, tyckte Humle och gav den en rejäl omgång!


Mera mys väntas i helgen och på måndag åker jag och Anette till Falun för att titta på AR-träningar, äkta kvalitetstid vill jag lova!! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards