Irmelin - den starka

Alla inlägg under oktober 2012

Av irmelin - 4 oktober 2012 11:00

Jag måste säga att det är lika kul varje gång vi tränar för Anna, vi får alltid med oss något nytt att tänka på och vi har en sån bra dialog kring min och Goliaths utveckling. Igår fick jag en rejäl aha-upplevelse när jag skrittade på volten och fick lägga Goliath i en svag öppna för att få honom att spåra bättre med vänster bak. Det gav även en förändring i min kropp där jag flyttade bak vänster axel och plötsligt öppnade upp min vänstra höft som jag är betydligt stelare i. Häftig känsla!


Något annat som var gick riktigt bra var traven där vi också jobbade lite mot en öppna emellanåt, jag fick räta upp mig och samtidigt lyfta upp Goliath något i formen och samtidigt ge en lite längre tygel. Vips så började hästen vila i steget och fick en fantastisk trav, magiskt! I den traven kunde vi sen gå mot en stor vändning med sluta-tänk. Goliath frustade och kämpade på även om det var mer krävande.


Jobbade även med några andra saker men jag ska inte tråka ut er med alla detaljer, det gör jag i min riddagbok istället!


Det som är så roligt efter passen är att Goliath är minst lika nöjd och stolt över sig själv som jag är över honom. Vi fick även beröm för att jag tar träningen seriöst och att det verkligen händer grejer i utveckligen från gång till gång. KUL!!



Av irmelin - 3 oktober 2012 12:23

I eftermiddag blir det ett dressyrpass för Anna, längtar!!


 

Av irmelin - 1 oktober 2012 19:43

Ikväll trotsade med småregnet och begav oss ut på en timmas tömkörning, ut på vägarna och upp i skogen. Det finns en så bra liten vända i en skog alldeles i närheten med backe upp och backe ner. Där knallade vi och svetten lackade på både mig och hästen i det varma höstvädret. Goliath hade ett par funderingar kring vägval men det redde vi ut och sen gick det bara bättre och bättre. På hemvägen styrde jag slalom mellan stora trädstammar och fick till jättefina vändningar där han korsade frambenen, precis som Ann-Marie lärt oss!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards