Irmelin - den starka

Alla inlägg den 8 juli 2012

Av irmelin - 8 juli 2012 12:46

...mot utveckling så har arbetet från marken hela tiden varit till stor nytta. Jag får en chans att se hur Goliath rör sig och han kan balansera sig utan att störas av mig på ryggen.


Här på morgonen hann jag ut en halvtimma och arbetade G med långa tyglar och repgrimman. Eftersom vi fortsätter försöka hitta den där yttersidan och gymnastisera ytterbog lade jag fokus på öppna på volt med tydligare tvärning med liten böjning. Det gick faktiskt riktigt bra måste jag säga. Vi jobbade även igenom sluta och förvänd sluta på volt där jag uppmärksammade hur ytterbogen följde med runt framåt på volten och inte snett utåt. När G är avslappnad flyter han fram helt korrekt i rörelsen, men uppstår minsta spänning kortar han av sin överlinje och likaså steget vilket förstör istället för att bygga upp.


Vi avslutade med travupptagningar där han emellanåt briljerar med sin maffighet. Med ännu mer styrka kommer han kunna minska på påskjutet och orka längre sträckor.


Har ni fler bra tankar och tips på övningar för att arbeta fram en stabil yttersida så tar jag tacksamt emot idéer!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards