Irmelin - den starka

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av irmelin - 12 maj 2012 21:13

Tårdrypande...


http://bcove.me/t8imgqvz

Av irmelin - 12 maj 2012 20:30

Mjo...jag blev rätt nöjd ändå måste jag säga. Trots min totala okunnighet vad gäller sykunskaper så lyckades jag med instruktionsboken till symaskinen i högsta hugg och stor aktsamhet med synålen få ihop både ludd till hackamoret och en ny modell på barbackasadeln. Hästen verkar nöjd och jag sitter med betydligt rakare sits! Tänk vad man kan när man ger sig ....DEN... på det  


 


Igår stämde jag och Goliath träff med Elin och Dippis och tog en lugn tur på en timma upp i skogen vid Golan. Vi hittade en ganska blöt men trevlig skogsstig upp till grusvägen ovanför ett bostadsområde som heter just Golan. En liten bit in i skogen låg det plötsligt en bit lång bro  som man behövde trampa över om man inte ville hamna i träsket. Första halvan bestod av rejäla plank så Goliath fick snällt traska upp på den dryga meterbreda bron. Andra halvan såg däremot inte lika stabil ut men som tur var såg marken bättre ut så då kunde vi kliva ner cirka 30 cm och klara oss över ändå. Duktigaste Dippis följde Goliaths exempel och klev på som att han aldrig gjort annat. Antingen så är det världens coolaste unghäst eller så har han en väldigt bra läromästare i min finaste Farbror Frej!


 


Den här dagen startade med en tretimmarsritt ihop med Anette och Arda som kom åkandes med transport ut till oss. Vi skrittade tillsammans iväg till ridhuset ute på ridskolan några kilometer bort och tränade både dressyr och miljöinvänjning. Goliath tog det riktigt lugnt för att vara på ett sånt ställe. Han har varit i ridhuset i Grangärde vid två tillfällen och även om han var rätt slingrig och reagerade väldigt mycket/väldigt lite på mina hjälper så skötte han sig fruktansvärt fint. Med all rätta ska vi ha beröm för några öppnor som  vi fick till så otroligt bra. Han följde min överkropps vinkel in i öppnan utan vidare signaler från tyglar och skänklar. Fick den där häftiga känslan av att "det är ju såhär det ska kännas!" Vi fick även till en del travsträckor som passerade godkänt och han överraskade mig med att orka hålla en jämn travtakt i en pyttesvag förvänd travsluta. Det tar sig åtminstone på vissa områden! Arda däremot blev vansinnigt förtjust i den där snygga bruna skönheten i speglarna  och gnäggade hummande varje gång hon fick se sig själv. Hann inte kika så mycket på dem, hade fullt upp med G men det var en mentalt trött liten tjeja som skrittade hemåt mot transporten :) 


Måste bara säga att det är så otroligt KUL att Anette hittat sig en alldeles egen häst och de kunde bara inte passa mer perfekt tillsammans!!


   


Eftermiddagen har tillbringats i badhuset av alla ställen. Maken har bestämt att Jacob ska bli fisk och den där mamman skulle också behöva sig ett dopp då och då. Det var bara andra gången lille J var i badhuset men det märktes direkt att han kände igen sig då han började plaska efter bara ett par minuter. Sen höll han igång i trekvart med att plaska, hoppa i vattnet, stå och hålla sig i diverse vattenskulpturer, skvätta i vattenstrålarna, titta på andra barn, försöka övermanna/krama en 10månaders bebis och skratta och le mot alla han såg. Vår son är minsann ingen badkruka!


 

   

   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards