Irmelin - den starka

Alla inlägg den 22 april 2012

Av irmelin - 22 april 2012 12:21

Jag hade verkligen en riktigt trevlig dag igår! Hela familjen vaknade kvart över sex, mer eller mindre pigga. Men det gjorde i varje fall att vi fick väldigt mycket gjort och när de första gästerna kom vid halv ett var nästan hela huset städat. Det är faktiskt väldigt effektivt att bjuda hem gäster när man är i behov av att städa upp allt skräp för då blir det minsann gjort.


Första gästerna var mina föräldrar som kom uppåkandes nerifrån Västergötland. Det var verkligen underbart roligt att de kom hit för att både gratta och kika på vårt nya hus :) Med sig hade de en buske amerikanska jätteblåbär - precis vad jag gått och tänkt att jag skulle plantera ute i vår trädgård! En stund senare droppade resten av folket in, familj och släkt på makens sida. Det blev så gott som fullt hus och vi hade så trevligt tillsammans! Mina mat och bak-försök verkade gå hem, man vet ju aldrig säkert... även om man provsmakat alla sorter minst två gånger :)


Jag är en sån som verkligen uppskattar att få paket, det tänker jag inte sticka under stol med. Och bättre presenter kunde jag inte ha fått! Förutom blåbären fick jag pengar till att köpa jordgubbsplantor, en otroligt vacker stor orkidée i en annorlunda snygg färg, en fin hängkruka med penséer som kunde hänga utomhus på direkten, vackra rosor och ett par perfekta snickarbyxor som jag önskat mig till trädgårdsarbete och verkning. Maken överraskade dessutom med presentkort på massage dagen innan och min kära Anette kom på oväntat besök med en jättefin vit lykta som ny pryder sin plats i vår hall. Som sagt, jag kunde inte vara mera glad!


Jacob uppskattade också kalajset, han hade så kul och skrattade och log mot oss allihop. Nu verkar han ha vant sig vid sina kusiner som är lite äldre och busar runt i ett högre tempo och med högre ljudvolym. Han sov dock gott sen på natten i sin egen säng för andra kvällen i rad. Hans mamma har viss separationsångest samtidigt som det är väldigt skönt att få vara lite mer ifred. Ett par gånger får jag dock kila in till honom och stoppa in nappen när han drömt och vaknar till. Men det står jag definitivt ut med.


Idag har vi tagit det lugnt, gått till återvinningen och även till affären och handlat det nödvändigaste. Sitter och laddar nu inför eftermiddagens träningspass med Goliath, det ska bli jättekul och intressant att få lite kritik och hjälp i utvecklingen. Hoppas herrn är på gott humör, men det brukar han ju vara :)


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards